[OT] Akvarium - co proti rasam?

Tom Koeluh mr.death na ipq.cz
Pondl Prosinec 6 10:16:11 CET 2021

U nás se jí říká parmička černopruhá, jenom je pak potřeba počítat s tím, že v dospělosti potřebuje pro plavání aspoň metr akvária, není to žádnej drobeček. Černou štětičkovou žerou jenom když mají hlad, ostatní řasy si dávají běžně, asi by stačilo trošku míň krmit.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of iko
Sent: Sunday, December 5, 2021 6:49 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: [OT] Akvarium - co proti rasam?

Na ciernu stetinkovu riasu som uzival SAE alias mrenka siamska alias siamsky pozierac rias. Akorat musia byt mlade, lebo stare su lenive ich pozierat a radsej si pockaju na krmivo.

Dňa 4. decembra 2021 11:06:50 SEČ používateľ pavel PP <pa-vep na atlas.cz> napísal:

	Řasy jsou zelené, míň svítit, hnědé víc svítit, černé štětičkové řasy  (ruducha).

	Přilívat tekutý uhlík dle návodu, mění se v akváriu část vody ? Aby tam nebylo hodně dusičnanů, dusitanů.

	Jinak třeba tady

	https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/hnojiva-pro-rostliny/seachem-flourish-excel-250ml

	https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/pripravky-pro-boj-s-rasami

	Je to boj ale na dlouho, než se to projeví. Měl jsem ruduchu tak vše jsem vytahal kameny,krmítko a tak a umyl v ředěném savu dočista, listy které byly moc zasažené, ostříhal, čím víc jich je a jsou delší, tím víc a rychleji se šíří. Pomáhá tomu pak i silné filtrování a vzduchování.

	Pavel

	> Od: "Tomáš Koželuh" <mr.death na ipq.cz>
	> Komu: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
	> Datum: 04.12.2021 08:59
	> Předmět: RE: [OT] Akvarium - co proti rasam?

	Ryby jsou hodně citlivý na chemii, není problém je otrávit při výměně vody, když zrovna vodárny pustí kvůli nějakému problému víc chloru. Měď je navíc spolehlivý zabiják bezobratlých a předpokládám, že ve větších koncentracích i ryb.
	Každopádně bez odstranění zdroje problémů se budou řasy neustále vracet, tímto stylem z toho nakonec bude takovej chemickej koktejl, že v tom nic nebude žít.