OT: hri Aukro

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Prosinec 4 12:10:05 CET 2021

Nedalo mi to, musím se podělit o zajímavou zkušenost...  Občas nakupujeme
po bazarech, na Aukru robotické vysavače, syn je sbírá, má v tom zálibu..

Takže občas sledujeme i nějaké aukce.
Není mi moc jasné, jak je možné, že se nefunkční věc prodává řádově stejně
(nebo dráž) než věc nová ( rozbalená, funkční) . Dnes třeba tohle:
https://aukro.cz/nefunkcni-a-pouze-pro-podnikatele-roboticky-vysavac-irobot-roomba-e5-7000953612?tab=course-description
Je to Alza, vystavují na Aukru nefunkční věci......    Mimochodem právě
Alza  má ten vysavač momentálně na webu bezkonkurenčně nejdražžší: 7990kč
https://www.alza.cz/irobot-roomba-e5-d5463028.htm a od toho se možná odvíjí
i cena, za kterou uživatelé přihazují.
Ale lze běžně koupit za 5999, rozbalené pak ještě o 100 kč levněji...
https://www.iprice.cz/roboticky-vysavac-irobot-roomba-e5--e5154--rozbaleno

Takže tam nespíš jde o hru, nejde o peníze, nebo si lidé prostě stávající
cenu nezjistí.. To mne docela udivuje. Většinou než něco koupím/e , je
dobré si zjistit aktuální ceny napříš internetem.

Ale také jsem se setkal s dalšími  prodejci, kteří stejnou věc prodávají
několikrát.  A vždycky to vyhraje nějaký človíček, který to následně
nekoupí, nedojde k prodeji. A tak prodejce vystaví aukci znovu.
A tak třeba 2x, 3x...    No už jsem dávno  pochopil, že ten člověk, co to
vždycky vyhraje je nějaký stále stejný  fiktivní "pepa" s 10 hodnoceními  a
je to vlastně sám  prodejce, který si tím šponuje cenu a zjišťuje, kam jsou
prodejci ochotni jít. A zkouší co to dá, přičemž následná  a další aukce je
již " vystřelená"  jen tak, aby už to prodejci nezůstalo. Ti co to mají
propracovanější mají těchto přihazujících několik, někdy jsou to i
"nováčci(0)"

To jen pro zajímavost ....ale většina tuším nejspíš ví a zná...

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>