[OT] Akvarium - co proti rasam?

Tom Koeluh mr.death na ipq.cz
Ptek Prosinec 3 17:56:00 CET 2021

Akvárium potřebuje zajet a tento styl vyčištění znamená nové zajíždění akvária. Tohle je minimum informací, ale předpokládám, že je tam minimum rostlin, takže tam vzniká přebytek NO3. Obecně je třeba najít rovnováhu živin (dusík, draslík, fosfor), CO2 a osvětlení. Kromě toho, že se akvárium znovu zajíždí, což je obvykle spojeno s výskytem řas, tak navíc paví očka jsou továrna na odpad. I proto bych tipoval ten přebytek NO3.
Bohužel tohle je příliš málo informací včetně té, která řasa to je, doporučil bych zaregistrovat na rybicky.net, pročíst si především články pro začátečníky, udělat si tam prezentaci a nechat si tam pak poradit.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Friday, December 3, 2021 5:18 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: [OT] Akvarium - co proti rasam?

Přátelé,

mám akvárium, koupil jsem ho letos na jaře, takovou tu sadu všechno v jednom... ale děsně mi v něm v poslední době rostou řasy, co dělám špatně, resp. jak se jich zbavit? Něco tam nalejt (nemyslím savo), míň svítit, víc svítit?

Podělte se o zkušenosti. Ryby z toho nechcípaj, ale vypadá to e-e. A to jsem to tak před měsícem vzal z gruntu, měl jsem moc ryb, tak jsem většinu rozdal, nechal jsem si jen neonky a paví očka, vylovil ryby vedle do sklenice, vypral kameny, přefiltroval vodu přes utěrku, jen rostliny jsem teda nekartáčoval, na těch řasy zůstaly.

No a teď po měsíci je tam zas ten hnůj, na skle, na kamenech, na rostlinách, prostě všude na tom něco roste.

Pavel Kadečka.