trafo na AC a otazka lamy

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Pátek Prosinec 3 17:21:19 CET 2021

24 V AC z trafa poleze při jmenovitém napětí sítě a plné zátěži. S menší
zátěží to bude spíš 28 V a pak se dostáváme na Um = 40 V a Up-p 80 V,
pokud vyleze napětí sítě, bude to ještě víc.

Kondík na jmenovité napětí 35 V bude podle mě opravdu napěťově
přetíženej a hřeje se, protože už ho to nebaví snášet. Že dlouhodobě
vydrží 1,5 Un bych bral hodně s rezervou.

Dalo by se z toho trafa odmotat pár závitů? Případně namotat další v
opačném směru, než je původní sekundár.

JMN