Akumulátor z e-biku.

Martin Hanek martin na hanek.net
Úterý Srpen 31 08:57:08 CEST 2021

Dobrý den,
dostal se mi do rukou akumulátor a e-biku. Je na něm napsáno:
- Standard voltage: 36V
- Nominal capacity: 10Ah
- Operating voltage: 30-42V
- Max charge current: 4A
- Max dischrage current: 35A
- date of manufacture: 20.10

Akumulátor měl cca 41V, připojil jsem jej na odpor a vybíjel proudem 1A.
Po cca 6 hodinách byl na 35V, proud cca 0,9A. Zvýšil jsem vybíjecí proud
na 2A a ještě asi 1,5 hod. vybíjel, pak to šlo rychle dolů a při 30V se
odpojil.
Takže kapacita ještě nějaká je, po těch letech.
Teď se chová akumulátor takto:
- naprázdno ukazuje 30V
- jakmile jej trochu zatížím, spadne napětí na 0V, takže zabere ochranný
obvod
- když jej dám na originální nabíječku, je na svorkách 41,3V, ale žádný
proud do něj neteče
- stejně se chová po připojení na laboratorní zdroj 36V (více nemám),
taky do něj neteče žádný proud

Když jsem byl v polovině vybíjení na cca 36V, tak jsem jej také připojil
na nabíječku a také do něj nic neteklo.
Čím to může být? Asi jej rozkuchám a změřím jednotlivé články.

--
Martin Hanek