Nove PC - ceny komponentov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Srpen 26 11:55:59 CEST 2021

[preposielam]

Ahojte,

minuly tyzden som si cvicne na papieri postavil nove PC s i5 z
komponentov v Alze. Zistil som, ze ceny zakladnych komponentov nejako
podrazeli, aspon mam taky podvedomy pocit. Najviac to vidno na
grafickych kartach, okolo 40,- EUR nemaju vobec nic. Najlacnejsia je
nejaka NVIDIA okolo 60,-. A pamate DDR4 2666 mi prisli tiez nejake
drahsie, boli za 37-40.

A dalsi komponent operacny system win10pro-sk mali len krabicovu
verziu za 230,-... Je to sice uz vybehovy system, ale do roku 2025
este pobezi. Tak nechapem, preco je taky drahy... Viem, ze licencia sa
da kupit za cca 10,- na roznych web-strankach, ked maju akciu na
software.

Na roznych weboch maju akcie ze hura do skoly, ale tym cenam v tej
Alze nejako nerozumiem. To uz fakt vsetko podrazelo?!

A.