Re: Jak správně rozdělit C++ projekt

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Srpen 24 09:37:21 CEST 2021

Chce to sehnat si nějakou knížku - používám Bruce Eckel "Myslíme v
jazyku C++", je anglicky i na webu. C++ je dost složitý jazyk, Eckel má
tak 10 krát víc stránek než Herout. Ve své podstatě na tom nic není, ale
když se pak dostanete k dědičnosti, polymorfizmu a podobným
nechutnostem, je fakt lepší si přečíst jak to doopravdy funguje, strejda
Google je v tomto ohledu dost naprd.
Problém je v tom, že C++ ve své komplexitě umožňuje ohnout ledacos a kód
bude jinak vypadat, pokud se programátor jako první jazyk naučil čisté C
a úplně jinak když se učil python nebo javascript.
Není to nic, co se lze naučit za týden. Tak za 10 až 20 let používání
budete znát alespoň takovou část C++, aby se vám v tom pohodlně
programovalo. A za tu dobu tu bude něco jiného ...
Asi proto zůstává čisté C pořád používaným jazykem, příliš se nemění a
je relativně jednoduché. Nicméně C++ přináší dost přidané hodnoty aby
stálo za to naučit se alespoň základy - to je právě to zapouzdření do tříd.

Mrazík