Chyby v STL souboru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Srpen 20 17:19:18 CEST 2021

Mě se to typicky stává při některých rozměrech dílů složeného objektu, kdy
tam v důsledku nesoudělnosti desetinné a polovinné soustavy vznikne škvíra
ve stylu 1,12345e-10 mm:

h1 = 11;

cylinder(d=20, h=h1/5);

translate([0, 0, h1/5]); cylinder(d1=20, d2=5, h=h1-h1/5);

A tady už škvíra určitě nebude:

cylinder(d=20, h=h1/5+0.0001);

translate([0, 0, h1/5]); cylinder(d1=20, d2=5, h=h1-h1/5);

Nebo naopak, kdyby to bylo dutý, zas tam takhle může vznikat ultra tenká
"fólie". Tahle úprava pak navíc vede k eliminaci bordelu při zobrazování
náhledu, takže je do dutého, složeného objektu, normálně vidět.

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: JP <dodo.hw na jnc.cz>
"
Ja pouzivam jako slicer IdeaMaker a ten nejake chyby hlasi, ale je to dost
obecne, tak nevim jestli to pomuze.