Polarita u JST konektoru

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Srpen 17 23:07:15 CEST 2021

Dělám takovou jednu nepěknou věc kde mám na plosnem spoji JST PH a XT
sockety. Řekl jsem si, že si ušetřím čas a nervy a koupím už nacvaknute
draty s JST konektory na ALI. Návrh plosneho spoje jsem tvořil v KiCadu a
když jsem do schématu a na plošný spoj vkládal JST konektory tak jsem vsude
na PIN1 (na plosnem spoji ta hranatejsi ploska) použil pro kladné napětí.
Překvapení bylo, když mi přišly nacvaknute konektory s draty z ALI a na
PIN1 vychází černý drát (červený na PIN2) a to jak na XT tak i na PH a jak
2 PIN tak i 3 PIN... Draty jsem si v konektorech prohodil, ale je dost
možné, že těch zařízení budu stavět víc a prohazovat piny na tak titerne
věci se mi nechce a zabírá to i čas. Takže až budu dělat finalni sérii
plošných spojů tak že bych to v návrhu prohodil (PIN1 černý, PIN2 cerveny).

Jestli máte někdo po ruce nějaké zařízení můžete se podívat jak to tam
vychází s polaritou? Třeba u nějaké baterie? Já tu nic nemám...

Ano asi je to na tom kdo to navrhuje, ale myslel jsem, že se treba dodržuje
nějaká nepsala zvyklost a PIN1 je červený drát tedy plus což pro ty draty z
ALI neplatí.

MG