OT: Radiosonda

Aleš Filip nostromo na khnet.info
Pondělí Srpen 16 18:11:33 CEST 2021

Dobrý den,

Ale jo, je s tím docela zábava. Tady je popis od Jana Kuby:
https://www.vaisala.com/en/sounding-data-continuity
<https://www.vaisala.com/en/sounding-data-continuity>
https://www.aeq-web.com/rs41-radiosonde-vaisala-firmware-flash-gps-aprs-om3bc/?lang=en
<https://www.aeq-web.com/rs41-radiosonde-vaisala-firmware-flash-gps-aprs-om3bc/?lang=en>
https://github.com/bazjo/RS41_Hardware
<https://github.com/bazjo/RS41_Hardware>
http://www.om3bc.com/docs/rs41/rs41_sk.html
<http://www.om3bc.com/docs/rs41/rs41_sk.html>
https://www.vaisala.com/sites/default/files/documents/WEA-MET-RS41SGP-Datasheet-B211444EN.pdf
<https://www.vaisala.com/sites/default/files/documents/WEA-MET-RS41SGP-Datasheet-B211444EN.pdf>
http://radiosonde.eu/RS00-D/RS03F05-D.html
<http://radiosonde.eu/RS00-D/RS03F05-D.html>
Ta čidla jsou nějaká atypická a podle všeho hodně přesná - tedy přesněji
každé je kalibrované.  Čidlo tlaku - to je samostatný modul se svým
STM32F100 procesorem jako subdeska.
Vaisala si celý ten kousek desky s polystyrenovým deklem cení asi na 5kKč.

V původním stavu se dá připojit konzola, konektor je jako u 2,5HDD IDE
disku ( menší rozteč než 2,55mm.
Po zapnutí se sonda ihned identifikuje textem. Viz příloha.
Zadáním příkazu STwsv se sonda uvede to ovládacího režimu a pak už je
vše docela intuitivní. Vždy napíše menu, co lze ovládat. Lze
vypnout/zapnout vysílač, změnit výkon, frekvenci vysílače, identifikační
číslo sondy atd. Nebo jen nechat vyčítat data ze senzorů.
Jde i dosáhnout  i toho, že sonda začala vypíkat senzor vlhkosti na
nějakých 170°C (regenerace), což se asi provádí i před vypuštením sondy
do atmosféry.  Vše si pamatuje ( nastavení ) do vypnutí napájení, pak
tam zůstane původní setting, se kterým letěla.
Jestli chceš na pokusničení, mohu poslat... Já je  přelaďuji na HAM band
a používám jako tracker -  je tam i GPS a na to jakou mini anténku to má
tak je  poměrně dost citlivá ...

Chce to ale při pokusech ihned vypnout vysílač, protože by to mohlo
zblbnout data od jiné, právě vypuštěné sondy, a meteorologové by se
potom divili, co to naměřili, a v podstatě by jste jim zničili data z
měření.

S pozdravem,

--
  Aleš Filip