[OT] Bojler s TC

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Srpen 5 16:36:41 CEST 2021

Změřeni nebude těžké, ale trochu neekologické.
Tedy jestli už máte ten impulzní vodoměr.

Vypnout ohřev. Vysprchovat celý bojler, až z něho poteče voda o teplotě
vody z řadu.
Zapnout ohřev, změřit dodanou energii.
Vypnout ohřev, teplou vodu vypouštět a integrovat množství vody krát
rozdíl teploty této vody mínus teplota vody z řadu.

Případně to tam nechat nafurt, pak to bude i ekologické, tj. bez
zbytečného vypouštění vody.

Podobně měřím své topení.
Mám impulzní vodoměr na oběhovce kotle ústředního topení a teploměry na
výstupu a vstupu do kotle.
A takto průběžně měřím množství dodaného tepla.

PL