allpcb free shipping

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 3 21:39:33 CEST 2021

U těch předávaných dat mě vždy udivujou ta data pro vrtačku Excellon.
Už to, že se často (v tomto CAM-scriptu taky) používá přípona *.TXT.
Zrovna TXT je fakt hodně intuitivní. ;-)
Myslím, že nějaké *.DRL nebo *.XLN  nebo tak něco by bylo lepší.

No a pak to, že všichni používají ty podivné formáty bez desetinné tečky.
Excellon historicky uměl formát s různými počty desetinných míst, ale
bez explicitně zapsané desetinné tečky.
V tom vlastním formátu se ta informace nijak nepřenáší, takže se spoléhá
na to, že vysílač i přijímač to mají nastaveno stejně.
Opravdu super metoda, hodna 21. století.

Přitom Excellon umí i formát s explicitně obsaženou desetinnou tečkou,
kde ke zkreslení nemůže dojít.
Takže já zásadně používám tenhle formát. A JLCPCB i nějací čeští výrobci
to podporují. Takže se dá předpokládat, že to respektují asi všichni.

Podporují to i prohlížeče Gerber dat, které někdy mají problém s tím
formátem bez tečky. Proto jsem to dřív začal řešit, protože mi Gerbv
namalovat díry úplně jinde (předpokládal jiný počet desetinných míst).

PL