Arduino IDE

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Úterý Srpen 3 17:07:09 CEST 2021

Zdravím všechny,

rád bych trochu zauvažoval a zeptal se kolem Arduino.

Mladší syn (9 let) si píše nějaké scripty v Robloxu, už několik měsíců a
docela ho to baví. Sice to spíše kopíruje z různých návodů na webu, ale
celkem i chápe, co který příkaz dělá. žádné velké programování to není, ale
vydrží u toho dlouho. Pro zajímavost, Roblox se programuje v Lua, což je
nějaký klon Pythonu. Syn si také hraje ve Scratch, kočka běhá, ale ty bloky
ho baví méně než psaní programu.

Tak jsem si řekl, že zkusíme něco více HW. Objednal jsem Arduino UNO a
desku s LED Neopixel. Včera večer jsem připájel kablíky, zapojil na Arduino
a během 15 minut jsem si je pěkně barevně rozsvěcel a blikal. takže vše
jednoduché, funkční na první pokus.

Ale aby se na tom někdo učil, tak to mi přijde dost špatné.
1) Většinu doby člověk vůbec neví, co dělá. Například jsem dlouho hledal,
jestli těch 64 LED mohu připojit na zdroj Arduina. Nenašel jsem. Tak jsem
to tam vrazil, že snad se to neupeče. Divný přístup...
2) Prostředí nedokončuje příkazy, nenapovídá, takže člověk se neučí. Pořád
jsem musel koukat na referenční příručku, těžce vzpomínal na dobu před 20
lety, kdy jsem v C něco psal.
3) Když už to nenapovídá, nedokončuje, tak alespoň argumenty funkcí by to
mohlo psát...
4) Chybové okno, to je taky něco. Jsem notorický zapomínač středníků
(moderní jazyky je nemají) a než mi to došlo, nebylo mi to z chyb ani
trochu jasné.

Zkrátka na hraní a učení se mi to přijde dřevní a neintuitivní. To jsou
tedy moje dojmy.

Rád bych se zeptal, jaké jiné IDE použít? Kolegové od nás používají
Eclipse, nebo Visual Studio Code, ale to jsou profíci. Arduino má verzi 2.0
beta, zkoušel jsem, ale taky nic moc. Zatím se mi jako nejlepší jeví
programino (https://www.programino.com/) .

Nejraději bych začal s Pythonem (objektové programování syn chápe) , ale
pak asi nelze použít knihovny od Arduina (?)

Děkuji za názory.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel