[OT] levny vodomer s impulsnim vystupem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 3 16:42:29 CEST 2021

Já to automatické zavírání mám. Viz mé předchozí posty v (myslím) tomto
vlákně.
Ale šel jsem na to motorovým ventilem.

Solenoid má (podle mě) nevýhodu, že buď trvale žere (v provedení NC),
pak je ale bezpečný.
Nebo nežere (NO), ale pak v případě problému při výpadku elektriky vodu
pustí. Takže při drobné záplavě, kdy to někam nateče kam nemá, to po
případném počátečním zavření vody ji zase pustí.

Já mám DIY řešení, použitý normální kuláč 3/4", místo páčky je na něm
malý synchronní motor s převodovkou a 2 mikrospínače.

Pak dodatečně jsem si koupil v Číně ještě celý omotorovaný ventil, ale
ten mám zatím jenom v šuplíku:
https://www.banggood.com/cs/TMOK-TK260-1-or-2-inch-3-or-4-inch-1-inch-1-1-or-4-inch-Motorized-Electric-Brass-Ball-Valves-3-Wire-AC-220V-Full-Port-Valve-p-1239895.html
Před krizí byl za 17.65 USD.

Pro zajímavost - koupil jsem si i tuhle vrtulku, ale taky jsem si ještě
ani nevyzkoušel:
https://www.aliexpress.com/item/G3-4-flow-sensor-water-flow-sensor-switch-For-flow-meter-water-sensor-copper-shell-Hall/32962806773.html
Opět byla před krizí za polovičku.

Logiku zavírání to chce trochu promyslet (viz například i můj dřívější
post v tomhle vlákně) a nařídit mu pravidelné manévry (např. u mě jsou
každodenní).

PL