OT: Elektricka trikolka
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Pondělí Srpen 2 12:24:36 CEST 2021
Sériové motory by byly fajn, kdyby nepoužívaly mechanickou komutaci.
A většina serv (myšleno těch průmyslových, které dneska honí výrobu po
celém světě) je osazeno BLDC/BLAC/PMSM motory. Tedy tím, co podle Vás
nefunguje.
A většina e-aut nebo třeba e-kol či e-koloběžek nakonec taky.
Pokud dojde k tomu, že se to časem změní, tak to bude kvůli Číně, která
sedí na většině strategických zásob potřebných materiálů.
Ale ani tak se skoro určitě nebude konat návrat k sériovým motorům, ale
zřejmě k synchronním motorům s buzenou kotvou.
PL
**********************
Dne 2.8.2021 v 0:56 Jaroslav Lukeš napsal(a):
> No a nedělají to snad dneska všichni blbě? Od čeho tu jsou sériové
> motory? Serva jsou něco jiného.
>
> Petr Labaj napsal(a):
>> Tak tohle tedy opravdu přesahuje mé chápání.
>> Vždyť to všichni výrobci serv nebo motorů pro elektromobily dělají blbě!
>> Až se to provalí, tak to teda bude obří průšvih. Možná horší než Covid.
>>
>> PL
>>
>> ************************
>>
>> Dne 2.8.2021 v 0:20 Jaroslav Lukeš napsal(a):
>>> Petr Labaj napsal(a):
>>>> Co znamená di/dt v nějakém Vámi naznačeném omezení u BLDC motoru?
>>>> Použitý motor je jistě se zpětnou vazbou, tj. s Hallovkami.
>>>> A u toho i u nízkých otáček dosáhnu maximálního momentu (samozřejmě
>>>> ale ne výkonu).
>>>
>>> Snižující kmitočet nasytí mag obvod. Jenže do motoru pak by tekl
>>> když stojí zkratový proud - no a neteče, je to omezené.
>
Další informace o konferenci Hw-list