Re: ESP32 domácí automatizace

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pondělí Srpen 2 09:45:45 CEST 2021

Dobrý den,

mám tady další zádrhel - mějme funkci, která ovládá výstupní piny,
potřebuji po nastavení udžet cca 20 sekund v HIGH a pak vrátit vše do low.
Jedná se o otevítání a zavírání ventilu. Přidal jsem tedy mezi to vTaskDelay
(20000 / portTICK_PERIOD_MS);  , problém je v tom, že někdy se to zpoždění
značně zkrátí a ventil zůstane napolo otevřený. Jak se toto dá ošetřit aby
se vTaskDelay(20000 / portTICK_PERIOD_MS); nikdy nemohlo zkrátit a bylo
dodrženo.

Volám to pak standardně přes xTaskCreatePinnedToCore() ....

void vent1On(void * parameter){
  for(;;){ // infinite loop

    button1.update(1);

    digitalWrite(ventMain1, HIGH);
    digitalWrite(ventOn1, HIGH);
    digitalWrite(ledPinRed, HIGH);

    // Pause the task fo 20s
    vTaskDelay(20000 / portTICK_PERIOD_MS);

    digitalWrite(ventMain1, LOW);
    digitalWrite(ventOn1, LOW);
    digitalWrite(ledPinRed, LOW);

    vTaskDelete(NULL); //spustí se jen jednou
  }
}

xTaskCreatePinnedToCore(
    vent1On,    // Function that should be called
    "vent1On",   // Name of the task (for debugging)
    1000,            // Stack size (bytes)
    NULL,            // Parameter to pass
    1,               // Task priority
    NULL,            // Task handle