[OT] Dukovany

Čihák Martin cihak na dkv.cd.cz
Pátek Duben 30 08:22:22 CEST 2021

Zkuste si spočítat kolik toho sněhu by bylo potřeba aby nahradil s bezpečnou rezervou 1 blok jaderné elektrárny. Nezapomeňte započítat účinnost přeměny takto uložené energie na elektřinu, nezapomeňte do účinnosti započítat i spotřebu kamiónů které ty hory sněhu budou svážet na jedno místo. A spotřebu techniky která ten sníh bude shrabovat a nakládat. Nezapomeňte započítat ekologické škody při výstavbě takového obřího úložiště sněhu a sbírání a svážení toho sněhu. Nezapomeňte uvažovat o tom že by ta spousta vody někde chyběla, takže by tam bylo sucho. A určitě jsem na spoustu “drobných“ problémů zapomněl – toto mě jen tak v rychlosti napadlo. Taky nezapomeňte na to, že dnes už často v zimě vůbec sníh není. To jsou ty ďáblíci v detailech.

                Martin.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Kotlaba
Sent: Friday, April 30, 2021 7:48 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Dukovany

V Novém Městě na Moravě prý archivují zimu - uchovávají sníh přes léto, nějak ho izolují pilinami, aby v příští sezóně měli kam sáhnout až budou pořádat závody a sněhu zrovna nenapadá dost.

nebo jsem slyšel, někde ve Švýcarsku když je v létě vedro pumpují do ústředního topení chladnou vodu z blízkého jezera.
---------- Původní e-mail ----------