[OT] Dukovany

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Duben 29 13:42:56 CEST 2021

Souhlas, mám doma 1 m3 nádrž u kotle, počítám kolem 75 kWh při
teoretickém teplotním spádu 65 st.C (90-25) beze ztrát (nádrž je v
domě). V zimě topím většinou obden. Jako akumulace energie na dlouhou
dobu nic moc. Jako akumulace na vytápění během dovolené je to super, po
týdnové prosincové dovolené bylo doma 15,5 st.C, prostě jsme odjeli do
tepla a dům nechali v mrazech pomalu chladnout.

Oni sami mají 7000 m3 a udávají 250 MWh, tudíž tepelný spád bez
započítání ztrát je asi 30 st.C.

250 MWh na 40.000 lidí bych chtěl vidět ... Možná pár paneláků v
pasivním standardu, ale při spotřebě, jakou tyto stavby mají, budou
ukrutné ztráty na transportu tepla. Spíš někdo přepočítal ideální bytový
dům a vydělil tím těch 250 MWh.

Standa