[OT] Dukovany

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Čtvrtek Duben 29 00:22:32 CEST 2021

Dne 29.4.2021 v 0:10 Zdeněk Aster napsal(a):
> Jinak asi největší návratnost má si myslím, ohřev vody v bojleru nějakým
> primitivním střídačem,
> případně při vyřešení DC problému rovnou DC napětím.  Cena jsou panely a
> zařízení. A bojler
> sežere dost energie.......
>
> Jinak to sice má taky děsivou návratnost ale panel, měnič a klima... ten
> pocit, že mě klima stála
> o třeba několik tisíc, či desetitisíc  více, ale zato nežere žádnou
> energie je taky dobrý ... A klima
> jede většinou když smaží slunce.....
>
> Dělal jsem grafy kamarádovi co ma 10kWp panely a měnič jen 5kW baterie asi
> [...]

Jo, s tím souhlasím. Bohužel, pro ohřev vody používáme kondenzační
plynový kotel Cerapur Acu s tím integrovaným stratifikačním zásobníkem,
ne bojler. Takže smůla :-)
A klimu nemáme, protože jsme to ošetřili konstrukcí domu, takže nás
netrápí ani letní třicítky.
Takže zbývá fakt jen ta jezírková filtrace :-D

jf