OT: Arduino ATMEGA s USB - programovani

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Duben 28 14:18:31 CEST 2021

Spustím Visual Studio Code. Až naběhne tak kliknu na toho mravence (nebo co to je) v levém sloupci, objeví se panel Platformia a v něm v sekci Quick Access je hned první položka PIO Home a pod ní Open. Tím se otevře ve velkém okně VSC jakýsi průvodce. V něm dám +New Project. Zvolím Jméno projektu, vyberu desku (SparkFun Pro Micro 5V/16MHz nebo 3.3V/8MHz) a framework Arduino. Buďto nechám zaškrtnuté Location Use default, nebo si to odškrtnu a vyplním si cestu dle libosti.
Tím se založí projekt se vším, co je potřeba.
Main.cpp se nachází v adresáři src. Když ho otevřu, můžu ho rovnou přeložit ikonkou zaškrtávátka ve spodní liště VSC na levé straně. Do procesoru se to zapisuje ikonkou šipky hned vedle.
Port by si to mělo najít samo, pokud nenajde, tak se dá specifikovat v souboru platformio.ini (kam se zapsaly i hodnoty ze zakládacího průvodce). Návod na specifikaci portu je zde:
https://docs.platformio.org/en/latest/projectconf/section_env_upload.html

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jirka Mww
Sent: Wednesday, April 28, 2021 1:51 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT: Arduino ATMEGA s USB - programovani

Tak jsem se zase dostal na chvilku k tomu USB Arduinu a podle tohoto návodu
: https://learn.sparkfun.com/tutorials/pro-micro--fio-v3-hookup-guide
 jsem mačkáním tlačítka na Resetu dosáhl stavu,že jsem naprogramoval  testovací program, který bliká diodami a píše na sériový port.   Během těch pokusů se mi Arduino chaoticky připojovalo na COM porty 5,11,16 a 19.    Všechny COM porty , které se mi v předchozích pokusech nastavily, jsem odinstaloval tímto SW : http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
To chování naprosto nechápu, nevím, proč se mi objevuje tolik nových COM portů ( normálně by měly být jen dva ).
Je to blázinec. Normální práce s tím Arduino IDE  jak jsem zvyklý ( t.j. zápis programu, překlad, upload, provoz) asi nebude vůbec možná.
Nainstaloval jsem to PlatformIO , ale vůbec nevím, jak s Arduinem začít, nikde jsem tam nenašel, kde bych měl nastavit typ desky, COM port, programátor...
Pokud to někdo víte z hlavy, prosím o pomoc.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW