[OT] Dukovany

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Duben 28 11:44:29 CEST 2021

On Wed, 28 Apr 2021, Čihák Martin wrote:

> Usmívám se nad lidmi co na jedné straně vykládají jak v budoucnosti
> elektřina nebude tolik potřeba (a proto další elektrárny nepotřebujeme)
> a na druhé straně prosazují elektromobily. Někde jsem četl že pokud by
> se u nás 10% dopravy převedlo na elektřinu spotřebuje to veškerou
> instalovanou kapacitu elektráren v této zemi. Prosím nebijte mě pokud to

Tak zle to neni. Kdysi jsem si to tak orientacne pocital, podle vybrane
spotrebni dane za paliva jsem odhadl pomer benzin/nafta a jejich obvyklou
ucinnost a vyslo mi to pro CR na tri temelinske reaktory ~3GW . Jenze
dobijeni je treba provadet narazove a obvykle ve dne, takze zase problem
kde to skladovat.