[OT] Dukovany

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Středa Duben 28 08:22:26 CEST 2021

U notebooku dávají méně akumulátorů, ale uvádějí A/h přitom zapomenou na
napětí. Notebooky jsem měřil a mají menší spotřebu např 5W v klidu,
stejně jako PC.  Staré PC 100W nové PC 40W.

Mobil je zařízení u kterého se zvětšuje LCD či rozlišení a tak potřebuje
víc výkonu. Ovšem i tady to začne klesat donekonečna nebudete chtít
větší LCD či větší rozlišení, aby byla větší spotřeba. Mobily, přesněji
CPU a RAM jdou neustále s napětím dolů a neustále se snižuje spotřeba,
kde je limit nevím.

Mobil má akumulátor tj. již jste zaplatil za skladování energie. Nevím
proč by jsme ze solárů, větru z Německa, Holandska..  měli přijímat
energii a tady si nabíjet mobily. A když zrovna nejde slunce, tak
starovat přečerpávací elektrárnu nebo tady stavět Dukovany. Mělo by se
to nabíjet rozumněji.

Jirka