OT Turris Omnia

Josef Dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Úterý Duben 27 19:22:30 CEST 2021

Mám ho. Spíše než router pro koncáky je to linuxová deska s ethernetovým
switchem pro člověka, který se v tom chce a umí rýpat a řešit detaily,
které technického člověka potěší, ale BFU nic neřeknou.

Technicky jde o openWRT s grafickým front-endem od CZnic, Foris, a je
tam vyměněno pár vnitřností, myslím. že DNS resolver, a přidán
mechanismus na updatování.

Nejsem si vědom toho, že by tam QoS šlo uživatelsky nastavit, ale pokud
máte detailnejší znalosti linuxového networkingu, tak by to asi přes
nějaké queues mělo jít nastavit, je tam poměrně recentní verze kernelu,
což je plus.

Naposledy jsem dobře nastavitelné QoS viděl u mikrotiků - klíčové slovo
pro google je per-connection-queues, to je pak naprostá paráda, ale
odladění pro daný usecase chvíli trvá.

Pokud vás zajímá něco specifického, tak se klidně ptejte.

jd