[OT] Dukovany

Jindroush jindroush na seznam.cz
Neděle Duben 25 19:19:07 CEST 2021

Nejlepe poslat dotaz Wagnerovi na Osel.cz, ten vysvetli. Predpokladam
taky nedostupnost dostatecneho mnozstvi vody - i reaktor na minimum i
vyhorele palivo potrebuji dlouhodobe chladit, takze tam musi byt asi i
velka rezerva. Viz Fukushima.

Problemu s jaderkami je vicero (jak to jako lajka chapu ja):
a) relativni (i kdyz vicemene iracionalni) odpor verejnosti, predevsim
levicove-liberalni
b) extremni vicenaklady - at se podivate, kam se podivate, vsude se
brutalne pretahuji terminy i penize. Brutalne nejsou desitky, ale stovky
procent. Castecne zpusobeno az silenymi bezp. pozadavky vzhledem k a),
castecne tim, ze je jich malo a tim padem je "seriovost" nizka.
c) dlouhodobe neresena uloziste (jakkoli je toho odpadu malinko
{objemove}, porad nejaky je) a plati princip NIMBY (viz wiki)
d) vzhledem k a+b problem s financovanim, statni zaruky.

J.

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>