Re: MPPT k soláru

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Neděle Duben 25 16:56:12 CEST 2021

Obávám se, že pokud chcete využít těch 20W, že MPPT za to nestojí
(pomíjím to, že panel bude mít max výkon tak o čtvrtinu až polovinu
nižší - je vodorovně a v místě kde se prach neomývá). Pokud potřebujete
zvýšit výkon, tak paralelně druhým panelem. Dioda u obou je samozřejmostí.

Obávám se ještě více, že je lepší ještě sprostší řešení a to picnout
panel přes diodu na baterku jen tak bez ničeho.

Hlídejte si pak napětí a odpojte panel při u>13,8. N-fet několikrát
předimenzujte, paranoidně bych tam dodělal ještě jedno hlídání s relé.
Můžete z počátku pár hodin nechat 14,4 (pokud byl hodně vybitý, tak
15,6), ale pak udržovat 13,8. Před západem ještě na zbytku sluníčka
baterku trošku polechtat na těch 14,4-15 podle předchozího vybití. To
pulsování nabíjecího proudu jí navíc bude docela prospívat.

To všechno si ohlídáte raději arduinem, než ESP, atmega má mnohem
qualitnější převodníky, vyřešené vsutpy apod. Vstupy je nutné chránit,
odpor, BAT54S, kondík 100n a 5V1 zenerka jsou váš přítel.

Tuhle jsem rval 2A do 5V6 zenerky, divil jsem se že tam je 5,7V, hledal
jsem co to smrdí, ale držela. Covid test zdarma.

Halen na seznam.cz napsal(a):
> Ahoj osazenstvo,
>
> v karavanu v 12V rozvodu mám Siemens panel SP75 75W
>
> Maximum power rating Pmax 75W
> Rated current IMPP 4.4A
> Rated voltage VMPP 17.0V

Máte prosím nějaké zkušenosti zda by se to vůbec vyplatilo? Ten DC-DC
měnič je jen můj nápad, jak bych to udělal co nejjednodušší...