3D tisk a střídání materiálů

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Neděle Duben 25 08:25:43 CEST 2021

Zdravím,

od vánoc mám Ender 3 v2. Byla osazena tryskou 0.4 a jak jsem sbíral
zkušenosti, tak jsem různě experimentoval s materiály (PLA, PLA+, PETG).
V poslední době se tisk trochu zhoršil, byl jakoby napěněný. A nakonec
se z toho stal jen shluk vláken s nulovou pevností.

problém se ukázal být v neprůchodném hotendu - podávání materiálu
vyžadovalo enormní sílu a bylo vidět a slyšet, že podavač "ztrácí
kroky".  Vyměnil jsem trysku a výrazně se to zlepšilo, ale k dokonalému
tisku jsem musel ještě zpomalit na méně než 60% původní rychlosti.

A měl bych několik otázek.

- V původní trysce je bakule šílené směsi materiálů a evidentně byla
průchodná jen uzoučkým kanálem ve středu.  Dá se to vyčistit a případně
jak? Mechanicky za studena (odvrtáním) a nebo se to dá nějak za tepla
dobře z toho dostat abych v tom neudělal nějaké připečené kusy

- jak vyčistit zbytek hotendu?

- dá se vlastně takhle střídat různý materiál? Má to nějaký správný postup?

Díky

Petr