dmm hc-81 spatne meri teplotu o 40 stupnu/ K clanek ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Duben 23 13:05:49 CEST 2021

Máte prosím zkušenosti se stárnutím termočlánků i při "normálních"
teplotách?
Vím, že se to stává u termočlánků třeba v nějakých pecích a podobně, kde
pracují za hodně vysokých teplot.
Tam si umím představit, že atomy těch dvou kovů za vysokých teplot nějak
difundují do sebe.
Ale za pokojové teploty se mi to nějak nezdá.
A jinak tam snad nemá co stárnout. To termoelektrické napětí je snad
materiálová konstanta, ta by se nijak s časem měnit neměla.

Díky.
PL