Re: IPC-1 usmažila baterky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Duben 21 12:18:13 CEST 2021

[preposielam]

Dobry den,

spinanych zdojov som sa zase az tak vela nenaopravoval. Ale nejaky
cinsky adapter tu uz mam rozpuknuty... Tie moje, ktore pouzivam su ale
tiez nejake divnejsie a chystam sa na ne pozriet mojimi
odprogramovanymi scopmi len co sa mi upravia oci a zrak.

A.

Dobrý den

To platí pro lineární zdroj. Samozřejmě je tam pulzní. Pila o
frekvenci měniče s amplitudou až cca 1V jsou jasné vyschlé elyty na
výstupu. Když už zdroj opravuji, tak měním všechny bez měření. Za
studena vypadají rozumně, ale na desítkách kHz a větších proudech je
jim dost teplo. Malý elyt ve zpětné vazbě umí taky kouzla. Obvykle
nechám jen elyt na vstupu. Propálená usměrňovačka na výstupu dokáže
velmi zajímavé věci, zvlášť pokud je na větvi, ze které se bere zpětná
vazba. Obvykle vyhoří všechno, co jen trochu může. Ideál je, když se
přepálí výkonový FET, čímž destrukce skončí.

Zeman