IPC-1 usmažila baterky

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Úterý Duben 20 23:25:00 CEST 2021

Zdravím,
tak se musím svěřit, co mi provedla moje letitá IPC-1, před chvílí. No
mám jí už zatraceně dlouho (20 let to asi ještě nebude, ale…).
Někdy k večeru jsem do ní vrazil 4 tužkovky. Dvě starší Tronic a dvě
hodně staré Sanyo a nechtěl jsem se trápit s nastavováním proudu, tak
jsem tam nechal defaultních 200mA.
Čučím na TV a přitom jsem na notebooku, klasika a říkám si co mi to tady
pufá. Tak jdu ke stolu a tam už se evidentně děje něco ošklivého. Na
baterkách se smažily plastové potahy. Displej byl zčásti černý. Odpojil
jsem ji od zdroje a běžel do umyvadla, baterky tam vyklopil a pokropil
vodou - pěkně to syčelo.
Otevřel jsem nabíječku, ale krom natavení krytu tam nic nevidno. Po
připojení ke zdroji se jakoby v klidu inicializuje, displej zase
zesvětlal. Ve všech šachtách jsou plné 3V.
Mám pocit, že už tady někdo odchod IPC-1 zaznamenal. Tak asi bacha na ní
a nechávat běhat někde na nehořlavém místě. Když si uvědomím kolikrát
jsem ji nechal běhat přes noc, nebo ji nechal bez dozoru…
--
Zito