OT: Arduino ATMEGA s USB - programovani

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Duben 20 21:10:01 CEST 2021

Doporučuju přejít na PlatformIO. Je to tam všechno daleko průhlednější, uspořádanější a hlavně si knihovny obhospodařujete pro každý projekt zvlášť, což je proti společné hromadě Arduino IDE naprostý balzám na duši. Konkrétně s touto deskou jsem měl taky v Arduino IDE problémy (při nahrávání se musela ručně resetovat, právě kvůli těm zmíněným dvojitým driverům), ale od přechodu na PlatformIO je vše naprosto v pořádku a šlape jak hodinky. Obsah platformio.ini je pro ni:
[env:sparkfun_promicro8]
platform = atmelavr
board = sparkfun_promicro8
framework = arduino

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Martin Hanek
Sent: Tuesday, April 20, 2021 4:59 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Arduino ATMEGA s USB - programovani

Pro Micro je slozitejsi v tom, ze se Vam ve Windows jednou hlasi jako Bootloader a podruhe jako hlavni program. Oba maji sve "drivery" a objevi se pod jinym COM portem.
Popis je tady: https://learn.sparkfun.com/tutorials/pro-micro--fio-v3-hookup-guide
- Stáhnete tam ovladače, aby se vytvořil COM port.
- Pak si musíte přidat do Vlastností - Správce dalších desek odkaz na podporu: https://raw.githubusercontent.com/sparkfun/Arduino_Boards/master/IDE_Board_Manager/package_sparkfun_index.json
- a Manažeru desek nainstalovat balík "SparkFun AVR Boards"
Vyberete desku:
- SparFun Pro Micro
- procesor ATmega32U4 - 5V nebo 3V3
- a odpovídající COM port