Problem s SSD pod linuxem

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Duben 19 01:04:13 CEST 2021

Hmm, dobrá otazka. Nabootuju live, mount ji vypíše jako přimountovanou do /media jako rw. Pod rootem udělám soubor (echo test >test.txt}, je vidět, otevřu ho v čemkoliv, vidím obsah. Korektní restart a soubor nikde... Stejně tak, jako když to odmontuju a přimontuju jinam - soubor zmizí. Pohoda.

Pavel Kutina

  ----- Original Message -----
  From: mido
  To: HW-news
  Sent: Monday, April 19, 2021 12:35 AM
  Subject: Re: Problem s SSD pod linuxem

  ...nechcem rypat, ale skusil ste ho "primountovat" a nieco nan zapisat, resp. da sa primountovat?

  On Mon, Apr 19, 2021 at 12:10 AM Václav Ovsík <vaclav.ovsik na gmail.com> wrote:

    On Sun, Apr 18, 2021 at 11:57:00PM +0200, Pavel Kutina wrote:
    > jedine, co se v dmesg objevi pri zapisu fdisku je
    > sda: sda1 sda2 sda3
    > sda: sda1 sda2 sda3
    > sda: sda1 sda2 sda3
    > a to je vsechno.

    dobrá, a zůstala v MBR ta změna?

    > Na smartctl test to reaguje hlaskou ze selftest not supported, takze to
    > netrva ani moc dlouho :)

    OK, škoda

    > jinak je zajimave chovani na e2fsck
    > zahlasi recovering journal, pak ze superblock needs recovery flag is clear,
    > ale v zurnalu jsou data.
    > Pak se zepta, jestli presou spustit zurnal, kdyz reknu ze jo, tak si
    > postzuje, ze unable to set superblock flags a ukonci se s tim, ze filesystem
    > still has errors. Kdyz mu reknu, aby zurnal nestartoval, zepta se, jestli
    > clear journal, skonci hlaskou unable set superblock flags. Kdyz mu reknu,
    > aby data necistil, opet skonci stejnou hlaskou o superbloku.

    No předně je třeba zjistit jak se chová ten disk. Jestli data zapisuje,
    nebo ne. Na těch datech Vám záleží? Jestli je to jenom nainstalovaný
    linux, který tam můžete nahrnout znovu, tak ho můžete zkusit ten oddíl
    máznout přes blkdiskcard.

        blkdiscard -v /dev/sda2

    A kouknout zas na dmesg, jestli kernel něco neříká…

    > Zacinam se v tom ztracet, ten napad s ext4 mi byl cert dluznej.

    Jaký nápad?
    --
    Zito