Problem s SSD pod linuxem

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Neděle Duben 18 22:12:49 CEST 2021

On Sun, Apr 18, 2021 at 08:37:54PM +0200, Pavel Kutina wrote:
> A dá se to nějak "odpřepnout"? A proč by se měla zamknout jenom část?

No kdysi dávno bývalo v BIOSech možnost zapnout nějakou ochranu před
bootovacími viry a to spočívalo právě v zamezení zápisu do MBR. Prošel
jste BIOS jestli tam nedali takovouhle nějakou featuru (to je tak 25 let
zpět bych tipnul :-)  Ale to se mi nezdá.

Já Win nepoužívám... co teda říká linuxové jádro do logu, když do MBR
zapíšete pod linuxem? Nadává, že nemůže přepsat sektor?
Jako poslední možnost je dát SSD povel, aby zapomněl obsah (TRIM na
nějaké sektory).
https://superuser.com/questions/308251/how-to-trim-discard-a-whole-ssd-partition-on-linux
Takže blkdiscard, nebo když byste chtěl zkusit máznout jenom LBA sector
0 (MBR), tak asi zřejmě, jestli máte SSD jako sda:

hdparm --trim-sector-ranges 0:1 /dev/sda

Teda od LBA sektoru 0 udělat TRIM na jenom jeden sektor…

Zadané z nabootovaného třeba https://www.system-rescue.org/Download/
--
Zito