RE: Polovodičový laser - tvar stopy

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Duben 17 20:55:54 CEST 2021

Tak to není potřeba kupovat menší, stačí k tomu stávajícímu přidat před objektiv kus plechu s dírkou vhodného průměru – udělat opak toho, co jsem dělal s těmi moduly z GM:-)

Jen tak pro zajímavost jsem vytáh čínskej 1,5W* UV, má kulatej paprsek, ale když sundám objektiv, je vidět, že využívá prostě kruh z vyzařovaného obdélníku.

*Po zakoupení změřeno, že má asi polovinu. Teď mě napadlo, možná Číňan tak úplně nekecá a výkon z diody je opravdu 1,5 W:-)

Jo a trochu jsem koukal do DS od laserů z digikey. Hlavní zjištění je, že těch v řádu W mají hrozně málo. A že DS nějak zjednodušili od doby, co jsem to naposled podrobně zkoumal, takže většinou neuvádějí ani aperture size. Ale úhly ve 2 rovinách ano a až na pár výjimek je 8-20° v jedné a 30-45° v druhé.

PH

Od: Petr Labaj
No je legrace, že já skoro zvažuju si koupit pro změnu nějaký slabší.
Asi něco kolem 1.6W (teď mám 5.5W).
Tedy kdyby se potvrdilo, že laser nižšího výkonu bude mít zaručeně
symetričtější stopu (ať už kruh nebo čtverec).

Číňani u výkonu laserů hodně lžou. Velmi populární je uvádění příkonu
místo výkonu (ale označeného jako "Power").
Pak jsou v nabídce všelijaké ty 30W a 40W typy.
Ale jsou i slušní prodejci.

PL