Starlink /satelitni internet

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Sobota Duben 17 12:10:42 CEST 2021

Ano antena sa postupne nataca ale nie je to ako GEO pretoze musi byt schopna zachytit viacero satelitov preto ma nestandardny tvar. A pretoze vie, kde sa ktory satelit momentalne nachadza vie kam sa natocit ☺ tot ziadna alchymia…

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Saturday, April 17, 2021 11:13 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Starlink /satelitni internet

Ano, klasický sat. Internet měl hrozné pingy, využíval geostacionární satelity, takže 36 Mm nahoru, pak 36 Mm dolů a případný uplink zas stejně. Při c = 300 Mm/s je jasné kolik vyjde.

To je taky jeden z důvodů, proč jsou Starlinky na LEO, aby cesta byla poněkud kratší. Zároveň se ale kvůli tomu musí proti zemi pohybovat (cca 7 km/s), takže nestačí pevně namířená parabola, jako byla na GEO. Podle toho, jak vypadá jejich anténa, předpokládám, že to bude něco aktivního s umělou aparturou, co ty satelity samo sleduje asi jako moderní radary.

PH

Od: Standa Palas<mailto:stpalas na volny.cz>
Před lety jsem nějakou dobu satelitní internet používal. Bylo to tuším od firmy Insat. Na střeše jsem měl parabolu, v ohnisku konvertor pro uplink i downlink. Fungovalo to poměrně dobře, rychlost na tu dobu spíš průměrná. Mělo to dost dlouhou odezvu kvůli vzdálenosti družice. Hlavní problém byl omezený objem dat a s tím související cena, takže jakmile přišlo LTE, tak jsem to zrušil. Parabolu i konvertor mám ještě na půdě.

S.P.