BIOS ROM checksum error

Vladimír Franěk vladimir.franek na mobilcz.cz
Pátek Duben 16 10:45:40 CEST 2021

Zdar, když už je řeč o CR20xx, za dobu mé servisní praxe se mi x-krát stalo, že CR2032 měla
na stole napětí 3-3,1V měřeno digitálem a 00nic měřeno avometem... a to i nové asi déle
skladované. Ale to asi nebude tento případ s BIOSem. Ještě mě napadá, nemůže být
lehce napr.aná flashka BIOSu?
Ad HW.list, tuto konferenci miluju, je hluboce lidská...       Vladimír

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav Šinko
Sent: Friday, April 16, 2021 10:32 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: BIOS ROM checksum error

> Co se týče napětí baterie. Pokud máte zařízení, které je stavěno pro použití baterie jejíž nominál je 3V, tak na jaké napětí by ještě mělo fungovat, když ne na 3V? Co mám tak zkušenost tak problém je až někde u 2.8V možná i 2.7V a níže. Pak už je nutné baterii vyměnit a nastavení se neudrží.

Prave par tyzdnov naspat som vymienal CR2032 v MB ASUS M3Nxx (je tam Athlon 4850e) ani neviem po kolkych rokoch. 2 dni po sebe BIOS stratil nastavenia. Po vybrati som ju pomeral, mala 1.4V. Dost ma prekvapilo, ze tak malo stacilo nielen na udrzanie dat, ale aj RTC dovtedy fungoval. PC odpajam od siete, takze MB nebola napajana z +5V stand-by.

miro