BIOS ROM checksum error

Pátek Duben 16 07:53:30 CEST 2021

U 286/386/486 je baterka NiCd, dobíjecí a po těch letech spolehlivě mrtvá,
vyteklá kyselina a spoje kolem jsou zelený. Dá se nahradit tužkovýma
baterkama (obyč. nedobíjecíma), na boardech je na to konektor. Stačily 2,
mám to tak na 386 mainboardu. (Mám tu i 286 i 486, to samé v bledě modrém.)

Některé 486 a pentium mainboardy měly nějaký Dallas obvod s hodinama a
vestavěnou baterií, ten vyměnit celý bude dneska problém, tak se to musí
nějak hacknout (nedělal jsem, nepotřeboval) a připojit externí baterku.

Google: "dallas external battery" nebo tenhle videonávod:

https://www.youtube.com/watch?v=NdlSfqto_0o

P.K.