ADUM1250 + 1wire

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Čtvrtek Duben 15 08:03:26 CEST 2021

Takže vyřešeno. Problém byl nakonec ve velkém pull-upu na galvanicky
oddělené straně. U AVR jsem dal 4k7 a na druhé straně za ADUM jsem ho musel
snížit až na 680R (!). Je to vůbec bezpečné pro ty 18B20 resp ADUM? Odběr z
toho galvanicky odděleného zdroje je 0,027A, takže to je snad ok.

Napadá mě ještě paralelně spojit ty dva kanály ADUM, může to něčemu vadit?

Pull-upy na nezapojeném kanálu nemají vliv.

Ohledně 1-wire. Vím, že je to trochu duchařina, ale mě to doma funguje
dobře. Mám cca 3 větvě, cca 30 čidel, nejdelší do 50m. Vadilo mi jen, že je
to galvanicky spojené s tím AVR co to řídí /i když to už 3 roky fungovalo).
Přece jen 50m nestíněného drátu připojeného na pin procesoru, který řídí
prakticky vše v domě jen přes rezistor a transil se mi nelíbilo. Proto jsem
to chtěl oddělit a vylepšit. To snad nemůže nic zhoršit. Na všech vodičích
sběrnice mám 3x transil proti PE a ochranný rezistor s odporem cca 100R.
Před lety jsem si dal různě po topení, technologii a místnostech cca 30
čidel a měnit to teď za něco jiného mi nedává smysl.

Ohledně funkčnosti 1-wire je potřeba alespoň od oka impedančně přizpůsobit
každou větev sběrnice, pokud to máte do hvězdy. Prakticky je to rezistor
150R v sérii s datovým vodičem na každou větev. Pak ještě dost pomůže
snížit ten pull-up na malou hodnotu. Pak jsou hrany hezky ostré. A funguje
to. Do raketoplánu bych to nedával, ale pokud k naměřeným teplotám 0 a 85 a
-127 (potenciálně chybné čtení) přistupujete obezřetně, jde to použít i pro
řízení topení.

Díky všem.

S pozdravem Ing. Jan Půhoný

Obchod s elektronikou