ADUM1250 + 1wire

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Duben 13 21:52:24 CEST 2021

Jo, to je úplně nejlepší. V mém případě neprošlo, protože „To bysme museli měnit software“ :-)

Ten nechtěl měnit ani pořadí drátů v plochém telefonním kabelu, který na to všechno používá. Konkrétně u 1w má GND/+5/nc/data :-)

PH

Od: Jaroslav Buchta
Ja se vyhnul problemum tak, ze jsem pro oddeleni rozdelil signal na I a O, na MCU jsou na to 2 piny a oddeleni, viz priloha.
Nezkouseno na dlouhe vzdalenosti ale u TC s 2.5kW kompresorem spinanym stykacem to bezi bez vypadku uz 3 mesice.

Oddělení 1wiru jsem také dělal, zadavatel to používá tak na 2-200 m :-) a chtěl zvýšit spolehlivost.

Použil jsem taky nějaký I2C oddělovač (jíný, nějaký MAX). Musí se dát pozor na to, že oddělovač nejméně v jednom směru nemůže tahat úplně na 0, aby poznal, zda za ten signál netahá ještě něco.

PH

Od: Jan Půhoný
hraju si tady s 1-wire DS18B20. Cílem je galvanicky oddělit 1-wire sběrnici od Atmegy.
Dříve jsem něco zkoušel jen s optočleny, ale fungovalo to jen na velmi malou vzdálenost a bylo to složité.
Nyní jsem vzal ADUM1250 a představoval jsem si, že to bude raz dva. Bohužel ne.
Toto je na noze Atmegy / vstupu ADUM 1250. To je očekávaný průběh 1-wire.
https://photos.app.goo.gl/1m9Q56suTPUaDdpu7
Na druhé straně najdu jen šum.
Mají tyto obvody nějaká tajná specifika? Proč mi to nefunguje?

Zapojeno to mám takto:
https://photos.app.goo.gl/w7XiQHF99VnvDRxW6
Když odstraním ADUM a DS18B20 připojím normálně na AVR, tak to měří.

Něco jsem našel tady, asi to někomu funguje.
https://serwis.avt.pl/manuals/AVT3228.pdf