Re: Vrták pro M3 do PCB

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Neděle Duben 11 13:12:49 CEST 2021

No, já ty karbidové vrtáky na DPS používám. Mám malou vrtačku proxxon ve stojánku. Nepamatuji se, že bych v této konfiguraci někdy vrták urazil. ALE jakmile tu vrtačku vezmete do ruky a pokusíte se vyvrtat tu jednu poslední díru na kterou jste zapomněli je takřka 100% jistota že ten vrták urazíte (Alespoň u tenkých vrtáků kolem 1mm). Na to mám schované běžné vrtáky ze železářství. Ty vydrží až několik desítek děr :-( ale neprasknou.

   Martin.
> Od: "Admin HWnews" <hwnews na cncnet.info>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 11.04.2021 12:46
> Předmět: Re: Vrták pro M3 do PCB

No nejde ani tak o upnuti vrtaku, ale o to, ze obrobek (tady PCB) pri
 vrtani asi kolega bude drzet v ruce (nepredpokladam, ze ma
 rozvrtavacku). Kazdej kdo vrta tenky veci vi, jak snadno maji snahu se
 zvrtnout a nebo skocit na vrtaku nahoru.

 Karbidaky jsou fajn, ale do masiny...ne nekam kde hraje roli lidska
 ruka. Ja je nekupuju uz ani na vrtani do hodinarskeho soustruhu
 (navrtavani os apod.) kde jsou obe casti pevne. Staci male zachveni a je
 pryc....nemusi to byt poprve ani po desate, ale driv nebo pozdeji
 popraska a ulomi se.

 A predpokladam, ze kolega si nekoupi vrtak jen extra na PCB...ze s nim
 cas od casu bude chtit vyvrtat i neco jineho.

 RV