RE: Transil pod trvalou zátěží

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Duben 10 18:30:31 CEST 2021

No právě, o impulsní zátěži je celý datasheet, o trvalém proudu v podstatě ani zmínka.
Je to součást ochran, i ta BAVka se tam někde najde, ale nic aktivního tam použít nemůžu, musí se to ubránit nějak "samo" :)

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: so, 10 dub 2021 16:46
Subject: RE: Transil pod trvalou zátěží

Transil je prakticky zenerka s garantovanou impulzní odolností. Takže souhlas že to tak jde.

Komparátor a vypínání radši ne, to by se taky mohlo při nevhodných okolnostech bláznit.

Osobně bych přidal na vstup OZ pro zvýšení impedance, jestli není dost velká, pak není problém před něj dát R ňáký mega, nakonec zbyde jen otázka, zda využít vnitřní ochrany OZ, nebo přidat třeba BAV199.

PH

Od: Jaroslav Buchta
Ja bych si tipnul, ze to transilu nijak vadit nebude.
Ale osobne bych sel jinou cestou, dal bych do serie N MOSFET, D na
vstup, a na G bych privedl 10 a neco V spinane nejakym obvodem s
komparatorem, tranzistorem, zenerkou... Proste aby to pri prepeti asi
nejlip vystupni napeti stabilizovalo na dovolene hodnote, nebude se to
hrat a muze to byt male (teda netusim, jestli je to dulezite)