Re: Ukazka C++ pro děti

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Úterý Duben 6 16:17:14 CEST 2021

Zdravím,

protože mám 2 děti, taky se přidám, Starší syn (12 let) chodil loni na
kroužek Lego Mindstorms .Docela ho to bavilo jeden školní rok.. Teď si ale
spíše hraje - těží si bitcoiny a zakládá servery Discord kamarádům apod.
Není to tedy programování.

Zajímavější je to s mladším synem (bude mu 9). Tomu jsem ukázal Scratch
před dvěma lety, bavilo ho to jedno deštivé odpoledne. Asi před měsícem ale
začal opisovat a upravovat scripty pro Roblox (jazyk Lua). Zavolal mě, že
chce něco zkontrolovat, koukal jsem na to jak husa do flašky, co to
vlastně dělá.  Napřed jen opisoval, teď už upravuje, občas se mu
snažím něco vysvětlit. Také tomu prostředí ale moc nerozumím. Docela mě ale
překvapilo, jak to zkouší a ví, co která část dělá. Metoda je to
pedagogicky nesprávná (od složitého k jednoduchému), ale ta jeho motivace
je obrovská. Protože je to skutečná hra a hned výsledek vidí ve hře. Takže
tím dokáže strávit dlouhé hodiny denně a většinou to rozchodí.

Včera jsme mu zase ukázal Scratch, chytlo ho to, hned tam kočka běhala a
skákala. Nikdy žádné "klasické" programování neviděl, takže program řízený
událostmi je pro něj zcela přirozený a objekty částečně taky.

Nechávám tomu volný průběh, jsem zvědav, jak se to vyvine.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com