Par dotazu k LoRa komunikaci

Neděle Duben 4 18:58:16 CEST 2021

Snazim se pochopit aspekty komunikace, asi by se jednalo pouze o pouziti
fyzicke vrstvy, LoRaWAN je svazan zda se povinnou certifikaci a
clenstvim v alianci, navic to asi je zbytecne slozite pro dany zamer.
Ale kdo vi.

Co mi neni jasne jsou podminky pouzivani kanalu, coz by mela byt nejaka
tabulka se strednimi kmitocty rozprostreneho spektra, nasel jsem pro EU
ze existuje 8 kanalu v pasmu 868MHz, maji zda se ruzne povolene vykony,
doby vyuziti (0.1,1,10% casu)...

Ale abych rekl pravdu, nejake obecne podminky a zda se to tyka LoRaWAN
nebo obecneho pouziti modulu treba pro P2P jsem zatim nedohledal. Je
pouziti pro P2P komunikaci vubec povolene? Musi byt frekvence dana
tabulkou nebo lze vybrat libovolnou z pasma?

Zkousim to na modulech
https://www.st.com/en/evaluation-tools/b-l072z-lrwan1.html , v prikladu
ping-pong maji nastavenu vychozi frekvenci 868.000 MHz a Tx vykon +14dB,
vykon by tabulkam odpovidal, ale nejblizsi std frekvence je asi 868.100 MHz.

Funguje to venku s temi minipendreky asi na 400m bez nejakych
optimalizaci, to taky neni zrovna moc bych rekl. (jeden modul za oknem,
druhy v aute, mezi tim par baraku - vesnice)

Ma nekdo nejake odkazy na zdroje pripadne zkusenosti z vyvoje o ktere by
se mohl podelit?