Re: Vyvážení akumulátorů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Duben 3 17:45:20 CEST 2021

Jo, jasně. Nepřečetl jsem si správně zadání.
Ten paralelní stabilizátor bych tam stejně dal.
A k tomu nějaké triviální měření napětí s jednochipem, 4 odporovými
děliči a relátkem nebo jiným obvodem pro odpojení měniče.

I když v praxi by zřejmě při vybíjení stačilo jenom hlídat celkové
napětí, a kromě toho občas (jednou za měsíc?) změřit ve vybitém stavu
každou baterku.
Ale když jednochip stojí 15 Kč a celá konstrukce se dá udělat za 50 Kč,
tak proč to neautomatizovat.

Neznám provoz domácnosti, ale možná by stačilo místo odpínání jenom
nějaké hlasitější pískle.
To by mohlo dávat znamení už při menším rozejití-se napětí, jako systém
včasné výstrahy.

PL