RE: Vyvážení akumulátorů

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Duben 3 16:23:06 CEST 2021

Asi bych udělal jednoduchý hlídací obvod, který další vybíjení při moc velkém poklesu zarazí.

AVR (nebo 4násbnej operák), pár odporových dělíčů, tranzistor, dioda, relé a hotovo.

PH

Od: Martin Záruba
Budu mít 4 12V akumulátory 225Ah zapojené do série, ze kterých bude
napájen střídač na 230W. Nabíjet je budou FVE panely přes MPPT měnič.
Měnič vypíná při 45 V, ale je jasné, že akumulátory nebudou stejné.
Uvažoval jsem proto, jak je balancovat aby se nestalo, že při vybití
prvního budou mít 3  z nich 12V. ale jeden 9V, což mu nebude dělat
dobře. Napadlo mě, že ke každému by mohl být paralelně malý stepdown
měnič, který by se nastavil na výstupní napětí 11V a byl napájený z celé
baterie. Při poklesu napětí by se ta nejslabší vybíjela míň, protože
část proudu by na úkor těch lepších dodal měnič. Jenže musel by být
izolovaný, protože mimo spodní aku jsou - póly celé aku a jednotlivé
baterie oddělené. Jenže takový měnič jsem nikde nenašel.

Neumím hledat...

Nebo je to nesmysl a nemám se s tím zabývat, baterie to vydrží...