Re: Spínání většího DC výkonu

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Duben 3 15:29:50 CEST 2021

 3.4.2021, 15:04:29

Polovina silnoproudé elektrotechniky, řeší problém zvaný
žhášení oblouku při výkonovém vypínání. Docela podrobně se
tím zabývaly i středoškolské učebnice. Zda i ty dnešní,
netuším.
Experimentování v této oblasti, může být dosti zábavné,
odstranování případných následků už nikoliv. Ale máte li
vhodný prostor, oddělený od okolí dostatečně mohutným zemním
valem, tak prosím. ;-)
Řešení, s přístrojem ponořeným v oleji, bylo běžné tak někdy
mezi světovými válkami. Po té se přešlo na tzv. expanzím,
coz byla v podstatě destilovaná voda. Pro domácí
exporimentování IMHO vhodnější.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz