Spínání většího DC výkonu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Duben 3 09:32:35 CEST 2021

On Sat, 3 Apr 2021, Petr Labaj wrote:

> Asi poprvé v životě musím řešit DIY spínání/rozpínání většího DC výkonu.
> Konkrétně cca 560V a nějakých 5A. Jen do odporové zátěže.

> problém. Zapojil jsem přes něho oba dráty, takže byly dva rozpínací
> kontakty v sérii.
>
> Jenže ouha. Ten stykač to prostě nerozepne. Vytáhne to vevnitř oblouk,
> který trvá
> neomezeně dlouho. Tedy v praxi do doby, než tomu odepnu AC napájení, ze
> kterého
> to DC vzniká.

Zkuste to zapojit na rozpinaci kontakty a vypinat obvod sepnutim stykace.
Pritah bude asi rychlejsi nez odpad. Kdyz to bude fungovat tak dva stykace
do serie - jeden zhaseci ktery bude normalne rozpenuty a spinat se bude
jen na chvili pri odpojovani a jeden normalne spinaci ktery to po rozepnuti
zhaseciho finalne odpoji.