GDO

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Září 28 23:01:43 CEST 2020

Je to dáno tím, že rozměry elektronky a věcí okolo byly hodně velké, tak se ty detaily musely řešit. Ten jeho univerzál s oscilátorem je velkej jako samotná patice malé elektronky. Samozřejmě o tom taky musí něco vědět, ale problémy, které nastávaly s elektronkama při nějakém f, tady nastanou při f*5. A není okolo tolik náročné mechaniky, protože tranzitor neváží ani 1 g.

Pak je další věc, že on je na tenhle způsob už léta zvyklej, takže to zjevně umí. Prostě to zapájí, naprogramuje a hotovo. Třeba já zas většinou dělám něco, čeho se bude dělat víc ks, takže mám jako samozřejmost, že navrhnu nejmíň oboustrannou DPS s prokovama a jde jen o to, jestli to pak bude pájet pec v továrně, můj gril doma, nebo děti v kroužku páječkou, případně děti grilem. A když dělám 1 ks, stejně objednám minimální počet DPS, jsem na to zvyklej, bude to dřív než bych se dokopal k jinému způsobu. Že se zbylejma DPS můžu tak akorát podložit nohu stolu, je mi jedno.

PH

Od: Vláďa Anděl
Mě na tom fascinuje, že to, co dřív chodilo s jednou elektronkou a bylo to poctivě řemeslně provedené (cívky, celá mechanická konstrukce) aby to mělo rozumné parametry, se teď sice obejde měřením kmitočtu nějakým ardurinem s předděličem (no nakonec nic proti tomu), ale vlastní oscilátor je nadrátovaný na univerzální desce. No vím, že to taky nějak chodí ... ale považuju to za výsměch řemeslu. Holt nová doba... Snad kdo aspoň trochu bastlí, mohl by zvládat nakreslit a vyrobit (nebo si nechat vyrobit) jednoduchý tišťák na oscilátor. Tohle bych se styděl prezentovat do světa.

Anděl