Re: OT Odkazy na Aliexpress - padělky procesorů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Září 28 19:38:06 CEST 2020

To je otázka, která mi vrtá hlavou od té doby, co se padělky objevily.
Výroba procesorů přece není něco jako výroba nelicencovaných Karlovarských
oplatků. Předpokládá to velké výrobní zázemí.

A nakonec i nějaké přeznačování zase není tak snadný úkol. Pokud by to tedy
někdo oficiálně kupoval jako xx32 a přeznačoval na STM32. Takže i to se
asi vyplatí opravdu jen ve velkých objemech. Ale ve velkém objemu zřejmě
ten výrobce xx32 dodá i procesor bez značení, takže nějaké přebrušování
a frézování díry pro označení pinu 1 snad nedává moc smysl.

Já jsem se dřív pokoušel koupit nějaké Blue Pill nebo podobné malé desky
oficiálně s procesory GD32F103. Jednak pro pokusy, a pak ty procesory mají
(aspoň papírově) v mnohém lepší vlastnosti než originál STM32F103.
Nabízelo to velmi málo prodejců, a ceny byly nejmíň 3x vyšší než za stejný
modul s procesorem od STM.
(bylo to dřív, aktuální stav jsem nemonitoroval)

Pokud někdo ten prokazatelný padělek máte - mohli byste pěkně prosím
zkusit, jestli má stejnou nedokumentovanou vlastnost jako originál
STM32F103,
tj. že má mít sice 64 KiB flash, ale reálně má 128 KiB?

Děkuji.

PL