Bodování 18650 článků

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Září 26 14:12:42 CEST 2020

Mám asi 2 roky bodovačku vyrobenou z trafa z mikrovlnky, kdy je sekundární
vysokonapeťové vinutí vyřezáno a místo něj pár závitů tlustého drátu. A s
tím boduji články - "welder" pásku mám z Ali tloušťky 0,15mm. Trafo je
zapínané časovým relé, mám vyzkoušený čas okolo 0,7 sec.
Jenomže se to moc nedaří. Je to taková trochu alchymie. Někdy se propálí
díra i do článku, někdy to ale zase jen prskne a neudělá se bodový svár.
Tam záleží na míře přítlaku obou elektrod na pásku a článek. Výsledek je
sice funkční, ale někdy ten baterypack nevypadá hezky, zejména ty
osmrkance u bodových spojů....
 Sháněl jsem nějaké informace a mezitím jsem dostal tip na tenhle udělátor
z ALI:
https://www.aliexpress.com/item/4001269129199.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7d587458pok0zE&algo_pvid=5bbc2bc3-94f2-471e-94d7-3ba8d7cc8c1a&algo_expid=5bbc2bc3-94f2-471e-94d7-3ba8d7cc8c1a-38&btsid=0b0a01f816011215232668581e8fcb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Že prý to funguje výborně.  Nechci utrácet tisícové částky za profi
bodovačky, ale těch 20 dolarů bych do toho investoval.   Podle všeho je to
ale zase jenom časový spínač, který řídí několik výkonových mosfetů
paralelně.
Celý úspěch nejspíš tkví v tom pracovním napětí 12V ( olověná baterie ) a
opět ve správném načasování. Můj problém je u mojí bodovačky z
mikrovlnkového trafa nejspíš v malém napětí.
. Nemá někdo tenhle udělátor z ALI? Když vezmu deset ferů paralelně a
odčasuju to, je to totéž?
Nebo je tam nějaká další přidaná hodnota či složitost těch svařovacích
impulzů? Boduje někdo doma na koleně články? Máte k tomu nějaké zaklínadlo?

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>