RE: osazeni dps u allpcb

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Úterý Září 22 17:54:54 CEST 2020

zdravim,
jen aktualita ohledne osazovani, pokud by to nekdo resil (allpcb.com)

nakreslil jsem v KiCADu design, vygeneroval gerbery a soubory pro osazovani
vyplnil jsem vzorovy BOM ktery maji allpcb na strankach, asi 12 ruzych soucastek, u kazdeho uvedl vyrobce a Mouser cislo a nejakou poznamku, jakoze 47R muze byt prakticky libovolny 0603 rezistor...

deska je 43x20 mm, dvouvrstva, objednal jsem 100 ks, vcetne toho osazeni, pouze SMT soucastky, s tim ze skrze diru USB konektor a pin listy si zapajime sami .. zapojenim je to ten "osciloskop" s STM32F042... celkem 31 soucastek na jednu desku

nahral jsem to na allpcb
nejdrive plosnak - gerbery (nejdrive uvedena cena 18 USD, ted tam vidim 20 USD)
pak jsem vytvoril zakazku na osazovani - nahral soubor s pozicemi pro osazovani a BOM (270 USD)
sloucil obe polozky dohromady a zaplatili jsme

nejdrive se nic nedelo, pak se v kosiku objevil seznam z BOM.
nejdrive byl za 0 USD, druhy den uz byl za 270 USD, coz v zasade odpovida..
ty soucastky se objevily normalne v kosiku, vypadalo to, ze je mam zakoupit, i s vybranim postovneho nebo pridanim k te existujici zakazce na PCB+osazeni
dalsi den uz to bylo cele sloucene a svitilo tam zaplaceno radove 290 USD, zbyva doplatit 360 USD.
to mi nejak nevychazelo, tak jsem napsal Terese co to ma byt, ze je to nejake drahe
teresa odpovedela ze postovne za zaslani osazenych desek bude drahe a kdesi cosi, ale ze mi teda neco slevi..
najednou byl doplatek o 30-40 USD mensi..
zaplatili jsme
prisla Engineering question, kde byly gerber fily napanelizovanych plosnaku 2x5 desek, s dotazem jestli je to ok.
nebylo mi jasne, jestli neco zmenili oproti memu designu, nebo se ptaji na tu panelizaci, protoze do mi v podstate predpokladam nic neni - chci samostatne desky,
napsal jsem ze to vypada ok, akorat ze se mi jednotlive plosnaky zdaji dost blizko u sebe, ale ze asi maji nejakou tenkou pilu, kterou to riznou.. to je tak vyridilo, ze uz se neozvali..
cekam jak to dopadne.. vubec netusim, jak je zarizene aby treba SMD ledky* nebo tantaly osadili spravne otocene, ale predpokladam, ze to nedelaji poprve a zvladnou to...

dam vedet jak to pokracuje/dopadlo..
v.p.

*SMD ledky
budu muset prepajet 35 ks cervenych SMD LEDek ktere jsem pajel jako posledni, po 35ks zelenych a 8 ks zlutych, ktere mely katodu oznacenou zelenou teckou nebo dvema zelenymi prouzky.
cervenou jsem si pred zapajenim netestnul a jak na portvoru mela naprosto stejne zelene vypadajicimi prouzky oznacenou anodu. peklo...

> Od: "Vojtěch Petrucha" <petrucha na volny.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 18.09.2020 08:45
> Předmět: RE: osazeni dps u allpcb

Díky oběma za info.

 Chtěl jsem použít Allpcb protože u nich obvykle objednávám dps. A u jlcpcb psali na stránce něco o tom, že aktuálně přesouvají fabriku nebo co, takže dělají jen pár ks....
 No nicméně včera jsem desku navrhl, dal dohromady BOM, vše nahrál na web, mám spojenou objednávku plošňáky 18USD + osazení 267 USD, Oboje 100 ks desky s rozměry 43.5* 20.5 mm s 12-ti různými součástkami, celkem 31 ks součástek, jen běžné SMD..
 no a můžu dát "koupit" ale netuším kolik mě budou stát ty součástky..  myslel jsem že to třeba přes noc systém/Teresa nějak přechroupou a dozvím se něco více, ale neee..   teď jsem poslal mail, ale nečekám že by se někdo ozval, dokud nezaplatím ty tři stovky..

 V.

 > Od: "Jan Peterka" <peterka118 na seznam.cz>
 > Komu: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
 > Datum: 17.09.2020 15:45
 > Předmět: RE: osazeni dps u allpcb

 Allpcb je jina firma nez Jlpcb. Musis tam poslat poptavku.
 U Jlpcb je vse automatizovane, jen tam nahrajes par souboru pro osazovani a muzes to pustit z hlavy, nic dal neresis, za par dnu prijdou desky.
 Maji ale dost omezeny sortiment soucastek a technologie. Na druhou stranu je to skoro zadarmo. Allpcb ma ceny vyssi.

 -jp-